Dot-scrap´s world of creativity

fredag den 7. september 2012

Jubilæum/fødselsdag

Hip Hip Hurra....Panduro Hobby har 50 år´s jubilæum og det skal selvfølgelig fejres......!

Derfor har vi på Panduro Hobby´s scrapbooking besluttet os for, at vores tema skal være:

Jubilæum/fødselsdag....!!!!!

Jeg har forsøgt, at ligge min scrap-hjerne i blød....for jeg kunne godt tænke mig, at lave noget helt anderledes.....og så alligevel noget velkendt...men med "kant"..!

Jeg har været til mange forskellige slags jubilæums receptioner, og der bliver altid givet vin-gaver.
Jeg synes ofte, at det er lidt kedeligt...ikke at få eller give vin, men måden det bliver givet på.

Så jeg har derfor lavet en KAGE-VINHOLDER....som samtidig er en æske. 

Jeg lavede denne, til en super skøn kollega, der havde jubilæum i mandags. Bunden kan tages af, og inden i havde jeg lagt enten hjemmeavlet eller hjemmelavet sunde godter. (æbler fra æbletræet i haven, mandel og rosin blanding, og sunde dadelkugler...også hjemmelavet). Min søde kollega Linda er vild med Nutella.....så jeg har fik også lige pyntet et nutella glas til hende.
Den kan nu også bruges til eksempelvis bryllup....!

Her kommer så endnu et langt indlæg...en billede tut af hvordan jeg har lavet lagkagen.


Jeg startede med, at måle op hvor stort hullet til flasken skulle være, og så sørge for, at lave hul hele vejen igennem første æske og i toppen af den store æske, der er bunden af kagen.









Derefter målte jeg op til mønsterpapiret der er limet rundt om æskerne/kagen.







Jeg har med vilje ladet ca. 5 mm hvor der ikke er papir i bunden. Det gør det lettere at sætte låget på bagefter.


Æskerne er limet sammen oven på hinanden.

Som man kan se, så kan bunden af både den øverste og nederste del af kagen tages af, og så er der plads til at ligge godter eller lignende ind i æskerne.

Jeg har brugt de skønne og lækre blonder fra Panduro til, at pynte bundene.

Her har jeg brugt en bladgirlande med hvide roser til at pynte med.


Lyserøde rhinsten hele vejen rundt om kagen oven på blonden.

Store lyserøde papirs roser....i stedet for "marcinpan-roser".


Det færdige resultat.

Jeg synes det er en sjov og anderledes måde, at give en flaske vin på.

Kig forbi Panduro Hobbys scrapbooking blog og se hvilke materialer jeg har anvendt og se hvad de andre skønne designere har fundet på til temaet: Jubilæum/fødselsdag.

Rigtig god scrappe-lyst

Dorte aka dot-scrap 

3 kommentarer:

  1. Hvilken kreativitet...skøn gave at få og ja dejlig anderledes måde at give en flaske på:-)))) Lækker at der er plads til lidt snask også:-)))
    God weekend.
    Knus Lise

    SvarSlet
  2. WOW såå lekker!!!! Den blir nok motager riktig glad for å få.

    Tusen takk for hjelpen angående den til å bånd på,så den skal jeg nok få kjøpt meg.

    Klem Fra Eva Helen

    SvarSlet
  3. OMG!!
    Hvilken fantastisk fed idé og hvor er kagen super lækker at se på.
    Den idé skal så meget liftes til svigerfars fødselsdag:-D

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message