Dot-scrap´s world of creativity

lørdag den 18. august 2012

I Mette Blomsterbergs fodspor....!!!!!!!

Hej med jer, og velkommen forbi min blog.

I dag har indslaget INTET med scrap at gøre...men derimod har det noget at gøre med, at jeg har en lille sød tand, og synes det er sjovt og spændede, at forsøge mig frem med, at lave/bage forskellige søde sager.

Denne gang har jeg forsøgt, at gå i Mette Blomsterbergs fodspor, og har lavet hjemmelavede flødeboller.

Opskriften er fra udsendelsen " Kongeriets kager" og kan findes her:
http://www.dr.dk/DR1/vores-liv/kongerigets-kager/Kongerigets_kager/vaertindegaver_opskrifter/floedeboller.htm

Jeg havde ikke alle de rigtige "værktøjer", men det lykkes at frembringe noget, der minder om flødeboller...!!!


Her har jeg bagt bundene....det er med marcinpan...mums!


Så skal der piskes flødebolle-skum......

Mens der piskes, hakkes chokoladen og sættes over i vandbad.....det er bare om at følge opskriften..

Der skal sprøjtes med flødebolldeskum ud på bundene.

Så ser de sådan ud....


Det færdige resultat...bedøm selv..! Jeg er ingen Mette Blomsterberg,,,men hun er meget inspirerende. Jeg skal helt klart prøve flere af hendes opskrifter.

Der var noget chokolade i overskud, så jeg puttede kornflakes og rosiner i. De ser ikke særlige pænde og apetitlige ud, men de smager faktis rigtig godt. ....en slags konfekt.


Skøn dag til jer alle.......og MUMS...hi.

Dorte aka dot-scrap

3 kommentarer:

  1. Mum, de ser gode ud. Dejligt kreativ indslag.

    SvarSlet
  2. mums de ser gode ud....det har du også talent for:-))))) har du fået en læreplads hos Mette Blomsterberg eller er du fast afløser når hun har ferie:-)))))
    Knus Lise

    SvarSlet
  3. Mums

    jeg mejder mig gerne til at smage ved lejlighed! mums

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message