Dot-scrap´s world of creativity

fredag den 29. juni 2012

Vært eller værtindegave...!

Hejsa og velkommen forbi min blog.
Vi har igen skudt en konkurrence igang på Panduro Hobby´s scrapbooking blog.

Denne gang er temaet: lav en vært eller værtindegave.

Jeg har lavet en kommode med 3 skuffer og et kort der matcher.

Jeg advarer endnu engang....der kommer et langt indlæg, da jeg også har lavet en billede tut over hvordan kommoden er lavet.

Håber I har tålmodighed...?





Her kommer en billede tut med et par ord med på vejen.

OBS...lad være med, at lime det hele sammen når du skærer og falser første gang. Lav alle stykkerne og fals. Lim først når du har lavet det hele og det passer samme. Det kan være, at der skal rettes lidt til.
1. Tag et stykke Panduro Basic ensfarvet papir/karton og skær det til i str. 30x30 cm.
2. Fals ved 5-10-20-25 cm. Drej papiret 1/4 omgang og fals ved 5-10-20-25. Ved 15 cm falsen skal der kun falses 5 cm ned. (selve kommoden)

3. Klip hjørnerne af som vist på billedet (3 firkanter fra hvert hjørne)

4. Når du har gjort det, skal den se sådan her ud:

Lig dette stykke væk.

5. Skær et stykke mønstret karton i str. 20x20 cm (bliver til en skuffe)
fals ved 5-10-15 cm. Drej stykket 1/4 omgang og fals igen ved 5-15 cm. Klip de 4 hjørner af.


6. Skær en revne ind ved 10 cm. Den skal være 5 cm dyb på begge sider af stykket, som vist på billedet herunder.


Lig også dette stykke væk.

7. Tak "kommode stykket frem". Klip som vist på billede og fold nu alle de steder der er falset.

Følg billederne og fold som vist.








Så er kommoden færdig. Fold den ud igen, og lim så alle delene samme. Jeg har brugt Panokit quick glue.

8. Skær 2 stykker (til de 2 små skuffer) i str. 23,4 x 23,4 cm.
Fals ved 4,6 og 9,4. Drej og gør sådan på alle 4 sider.
Skær hjørnerne af som vist på billederne herunder.




 9. Klip 4 "kiler/ridser" ind som vist på billedet herunder. Buk alle de steder der er falset.



10. Fold højre og venstre midter lap ind som vist på billedet herunder.
Følg billederne og fold



fold nederste flap op og så har du lavet en skuffe. Gør dette 2 gange. Så du laver to små skuffer.

11. Nu skal den store skuffe laves. Skær et stykke mønstret ark i str. 28,4 x 23,4 cm.
Fals ved 4,6 og 9,4. Gentag dette på alle 4 sider.


Klip igen alle 4 hjørner af, se herunder.

Klip 4 ridser og fold som vist herunder.


Så er alle skufferne færdige, og du kan sætte dem i din kommode, og så er den klar til at blive pyntet.
Kontroller dog lige, om skufferne passer ind, ellers skal de justeres lidt, og til sidst limes sammen inden de sættes i kommoden.


Jeg har kørt kapslerne igennem min Bigshot maskine så de er blevet helt flade, og nu kan bruges som pynt på kommodens skuffer.

Jeg har lavet et hul i hver af dem, så "håndtagene" kan sættes i.







Til sidst har jeg lavet et kort af de samme mønstrede ark som jeg har brugt til kommoden.


Kig forbi Panduro Hobby´s scrapbooking blog, og se hvilke materialer jeg har anvendt og se hvad de andre designere har fundet på.
Du skal da også deltage i vores konkurrence, hvor vinderen får et gavekort på hele 200 kr. til en Panduro Hobby butik.

Rigtig god scrappelyst
Dorte aka dot-scrap

2 kommentarer:

  1. Hvor er den superflot lavet!
    God sommer!

    SvarSlet
  2. waue super fin tut og rigtigt lækkert arbejde tænk kan de kapsler kører i en big shot..uhhh er de ikke i stærk metal. flot flot komode

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message