Dot-scrap´s world of creativity

fredag den 10. februar 2012

Shabby chic træk og slip/pop up kort

Det er min tur til, at ligge lidt på Panduro Hobby´s scrapbooking blog.
Vi kører i øjeblikket temaet: Shabby chic.

Jeg har valgt, at lave dette træk og slip kort/pop up kort i shabby chic stilen.

Jeg er fuldstændig vild med det nye fede papir fra Tilda designblok sewing bird. Der er de skønneste brads og 3D stickers.
Kig forbi Panduro Hobbys scrapbooking blog og se hvilke materialer jeg har anvendt.




Jeg har skåret et stykke mønstret tilda papir og limet de 2 tags oven på,
så jeg på den måde får mønstrede tags.



Skær et stykke karton der er lidt bredere end tag´en. Ca. 3-5 millimeter bredere
og længden skal svare til hvor lag tag´en er uden hul stykket.

Find en frysepose og klip et stykke der er ca. 1 cm tyndere
en kartonstykken oven for på billedet.


Klip pose stykket op, så det er et langt stykke.

lim stykket rundt om karton stykket. Lidt løst, da det skal kunne
trækkes rundt om stykket senere.
Jeg har brugt dobbeltklæbende tape.

Sæt dobbeltklæbende tape på fryseposen og sæt tag´en oven på.
Som vist her på billedet, skal tag´en sættes fast øverst på kartonstykket.

Vend det hele, og lim den anden tag fast med dobbeltklæbende
tape nederst, som vist på billedet herunder.

Vend igen, og så ser det ud som her under.

Lav en lille "lomme" som er ca. 4 millimeter bredere end kartonstykket.
Da der skal være lidt plads til tags og til at trække i kortet.

Sæt det hele ind som her. Lim evt. med panokit lim i højre side i falsen på
den lille flap til højre, så holder den ekstra fat i de 2 tags.


Brug panokit lim på flappen og luk "lommen".

Her er lommen lukket og som du kan se, så er hulstykket
fra de to tags synligt for oven og for neden.

Så er det bare om at pynte løs.

Håber I kan bruge min lille tut. Hvis der er spørgsmål, kan i enten ligge en kommentar eller sende dem til don@privat.tele.dk jeg svarer så hurtigt det er muligt.

Rigtig god scrappelyst

Dorte aka dot-scrap

1 kommentar:

  1. Hej Dot-scrap.

    Hvilken fantastisk toturial som da allerede er afprøvet :) Tak for den.
    Du kan se min version på www.kommdoden.dk hvor der selvfølgelig ligger et link til din blog - da du jo gav mig ideen :)

    Vh Louise

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message