Dot-scrap´s world of creativity

fredag den 17. februar 2012

Paper Piecing på Panduro Hobby´s scrapbooking blog

Så er det endnu engang blevet "Panduro Tid", og det er jeg helt vild med.
Vi starter i dag en ny konkurrence op, med et nyt tema og chancen for, at vinde et gavekort på 200 kr. til Panduro Hobby.

Jeg har valgt, at tage udgangspunkt i et af Panduro Hobby´s nye skønne stempler. Jeg håber meget på, at der kommer mange flere stempler i den "familie".

Jeg har valgt piraten og det skønne banner der hører til sættet.

Endnu engang advarer jeg lige lidt, for det bliver et langt langt indslag. Jeg viser både hvordan jeg har lavet kortet og hvordan jeg har lavet selve paper piecingen.

Jeg har brugt Panduro Hobby´s nye alfabet foam stickers. De er super fede, og giver en skøn 3D effekt. De kan både males, sværtes og puttes glitter på. Prøv dem...det kan jeg altså varmt anbefales. De kan bruges både til Layouts og kort og alt hvad du ellers ønsker skal have en tekst.





Her kommer først Paper Piecingen.

Tag stemplerne og stempel motiverne på de forskellige stykker papir, som du ønsker at bruge.


Her er alt pirattøjet stemplet på forskellige stykker papir, som så efterfølgende skal limes på det stemplede og farvelagte motiv, som vist herunder.






Her er en lill tut på hvordan jeg har lavet kortet.

Det hvide karton er i str. 30 x 30 cm, og jeg har foldet det på midten og igen på midten,
så der fremkommer 4 lige store firkanter.

Klip ind til midten, som vist på billeder herunder

Fold de 2 diagonale hjørner. Det øverste venstre fold skal være mindre end det andet.

Fold derefter kortet som vist herunder.



Luk venstre del og højre og så har du kortet med 3 "lommer".
Nu skal der så bare pyntes løs. Jeg har limet de mønstrede pirat papir på,
 inden jeg har lukket og limet kortet helt til.

Her er så resultatet. 

Jeg har pyntet de 3 tags/manilla mærker med det lækre pirat papir også.

Her er de 3 tags/manilla. Jeg har valgt 3 forskellige mønstre.


Så skal der bare pyntet med stemplerne og de 3 tags.

Jeg synes det er blevet et super drenget kort.


Pyha håber du holdt ud til enden...?

Kig forbi Panduro Hobby´s scrapbooking blog og se, hvad de andre designere har fundet på, og deltag i vores konkurrence.
Du kan også se, hvilke materialer jeg har anvendt under mit indlæg på bloggen.

Rigtig god scrappelyst
Dot-scrap

5 kommentarer:

  1. Det er som altid et utroligt fint kort du er kommet frem med, jeg ville gerne prøve at lave noget tilsvarende, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue foldningen fra billede fire og frem.... want to help me please....

    SvarSlet
  2. Hvor er det piratkort bare sejt. Skøn lille pirat. :)
    Smukt træk ud kort du har lavet.
    Tak for tutterne. :)

    Waouw hvor er den båndkommode bare skøn.
    Du må ha' en skøn weekend
    Knuz

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare et super sejt kort... WOW

    SvarSlet
  4. Super lækkert kort og pose med søde detaljer og i noget fedt papir.
    Knus Gitte

    SvarSlet
  5. Super lækre pirat ting du har lavet og fedt papir. Ses vi til convention???
    Knus Lise

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message