Dot-scrap´s world of creativity

fredag den 14. oktober 2011

Julekort tema på Panduro Hobby´s scrapbooking blog

Hej med jer.

Tusind tak fordi I kiggede forbi.

Vi starter i dag vores konkurrence nr. 23 op på Panduro Hobby´s scrapbooking blog.

Det er utroligt som tiden går, og inden vi ser os om er det JUL.

Derfor har vi valgt, at temaet denne gang skal være: Julekort.
Det er jo ved at være tid, hvis vi skal nå at få dem lavet, så de kan blive sendt til jul.

Jeg har lavet disse 3 julekort:

Jeg har brugt en helt ny og fantastisk punch fra Panduro Hobby. Det er egentlig 4 forskellige stykker julepynt, men da jeg så den tænkte jeg straks julestjerne. Ja jeg er underlig..!!
Herunder viser jeg hvordan jeg har lavet julestjernen (blomsten altså).




Jeg har brugt en doily, og har trukket et rødt satin bånd igennem hullerne i den yderste ring, som vist på billedet.





Jeg synes simpelthend det er noget af det sødeste nissepapir, jeg længe har set.
Jeg har bundet et rødt bånd om på midten af kortet, som det kan ses herover. Når båndet løsnes kan man slå "klappen" op og så er der et skrivefelt.

Beklager, men af en eller anden grund, så kan jeg ikke få drejet skabelonen.
Målene er:
Skær et stykke der er 18 x 24 cm.
Fold stykket i 3 lige store stykker af 8 cm.
Skær 6 cm fra toppen af anden række og 12 cm fra nr. 3.
Se billedet herunder samt skabelonen længere nede i dette indslag.





Her kan man bedre se, hvordan jeg har pyntet kortet fra "bunden" af.







Her er skabelonen til 3 fold nissekortet:
(angivelserne er IKKE målfaste)

Fals ved den stiblede linie.
Skær de skraverede felter væk.

Hele kortet er 18 x 24 cm.


Her er skabelonen til "Peberkage opskrift kortet":
(angivelserne er IKKE målfaste)

Fals ved de stiblede linjer.
Skær ved den lyserøde ubrudte linje.

Hele kortet er 13,7 x 30 cm. 

Jeg håber, at I kunne lide hvad I har set. Skriv gerne en kommentar.

Husk at kigge forbi Panduro Hobbys Scrapbooking blog og deltag i vores konkurrence . Du "skal" da også se, hvad de andre designere har fundet på.

Rigtig god scrappelyst.
Dot-scrap

1 kommentar:

  1. Skønne julekort du har lavet, jeg må vist igang med dem;-)

    Rigtig god weekend

    SvarSlet

Jeg bliver så glad for kommentarer
Please leave a message